lördag 26 februari 2011

Mardröm på gym

Är iväg över helgen och idag var det äntligen dags för ett träningspass igen! Något väldigt dumt var att jag slarvat bort mitt gymkort och därför inte kunde ta mig in på det obemannade gymmet. Så jag fick vackert välja ett annat gym dit jag och syrran fick gå och betala 180 kr för att gymma.

Väl där så pratar jag med damen (en kvinna i 55-60-årsåldern) som äger gymmet och hon börjar fråga lite var jag tränar annars etc. Jag berättar glatt om mitt gym i Stockholm och stolt om 12-veckorsutmaningen och hur bra den varit för mig och hur mycket jag lärt mig. Problemet är bara att denna kvinna inte verkar tro på något jag säger utan är allmänt skeptisk till att jag kan något om träning över huvud taget.

Tanken är att jag ska hjälpa min syster lite med sin träning så vi kör tillsammans och jag visar henne lite olika övningar. Kvinnan går omkring i gymmet och visar liksom att det är hennes revir och när jag märker att hon tittar konstigt på mig när jag ska lära ut crawl (som är en bra övning för ryggen) så frågar jag henne om jag gör rätt (hon ska ju vara expert och jag har inte gjort denna övning på ett tag och inte så många gånger egentligen). Hon säger då att den övningen inte fyller någon funktion och visar andra övningar som inte är för ryggen utan mer för armarna vilket inte var vad jag var ute efter.

Det är svårt att förklara för någon som inte var med, det är subtila saker hon säger och gör men i stort sett så får hon mig att känna mig värdelös när det gäller träning och jag är gråtfärdig när vi ska därifrån. Hon har även rankat ner på mitt gym och förklarat att personalen där är okunnig och dålig. Hon säger även att de övningar jag visat min syster (t.ex. lyft fram med hantlar som är bra för axlarna) är helt meningslös och fel. Hon ska också berätta och förklara för mig att styrketräning är fettförbrännande (som att jag inte visste det?).

Efter de känslor av misslyckande jag känt och träsket jag hamnat i så är detta väldigt jobbigt och för mig att vara med om. Jag känner mig helt enkelt tjock och otränad och allmänt kass när det gäller träning.

Trots att jag mådde skit på slutet bestämde jag mig ändå för att springa 5 km och klarade av detta på 31 min. Kändes bra!

Jag kan faktiskt inte förstå hur man kan tro att man ska få kunder när man får dem att känna sig dåliga? Visst kan jag vara lite känslig nu av olika anledningar men är det inte så att man över lag ska få kunden att känna sig bra? Att snacka skit om sina konkurrenter är väl sådär bra också. Jag tror inte man vinner på det i längden.

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk (NOT) människa du verkar stött på ;P Tycker absolut inte du borde känna dig mindre bra av henne, hon verkade ju inte kunna vad hon snacka om!? DU VET ju bättre! :D Skit i henne, borsta bart henne från dina axlar och kämpa på! 31 min- 5 km!!!! DU ÄR SÅ JÄVLA GRYYM!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men herregud var är det du säger! Vilken fruktansvärd människa. Helt oprofessionell och helt socialt handikappad.

    1. Att hon påstod att dina övningar skulle vara meningslösa är helt fel. ALLA övningar är bra för någonting, sen måste man självklart välja ut ett par själv som man tycker ger resultat och är sköna att göra. Hur kan hon ens säga något sådant om hon kan träning?'

    2. Att klanka ner på sina kunder är det man INTE ska göra. Och speciellt inte klanka ner på andra gym. Man ska väl kunna respektera alla i träningsvärlden? Och det är väl bättre om hon hade varit trevlig och promotat sitt gym istället för att köra över ditt.

    Kära vän, låt inte henne komma åt dig. Jag tycker det verkar som om hon inte kan någonting, eftersom hon lägger mest energi på att smutskasta andra gym och andra övningar än just hennes egna. Hon kanske inte ens är ordentligt utbildad på området.

    Jag tycker du är så himla duktig som ändå var kvar och sprang 5km! Bra jobbat! :) Du kan mer än vad tanten "kunde", och du kan mer än många andra också. Tanten kan sitta där på sitt dyra gym utan kunder, så kan du fortsätta träna och ha kul någon annanstans.

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Men jesus amalia!! Jag måste ju bara fråga vad det var för gym??? "Inte ens" en personlig tränare skulle ju lägga sig i en annans träning på det sättet!
    Låter nästan som en variant av den personen jag stötte på när jag gjorde min bodpod hahaha.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja det lustiga var hur hon lyckades få mig att känna mig helt inkompetent. Men gymmet var helt tomt förutom en kille som hon skrek på emellanåt medan han tränade när han "gjorde fel". Jag kollade även hemsidan som var rätt dålig så jag antar att det inte går så bra för dem.

    SvaraRadera