fredag 11 februari 2011

Käkat igår

Igår kände jag mig ovanligt hungrig och tyckte att jag ÅT HELA TIDEN!

Jag blev lite nervös att jag dragit över men när jag räknat ut så var det helt okej ändå. Så här käkade jag:

Frukost
Havregrynsgröt (fiberberrikade gryn) 1 dl
Hermesetas lättströ ca 2 tsk
Mellanmjölk 1 dl

Mellis 1
2 knäckebröd (wasa havre)
1 msk Philadelphiaost
1 skiva grevéost

Lunch
Kycklinglårfilé 200 gram
Blomkål 150 gram
Morot 100 gram
Tomat 50 gram

Mellis 2
1 banan

Efter träning
1 banan
50 gram keso

Middag
Omelett gjord på
2 ägg
2 äggvitor
Purjolök ca 100 gram
Champinjoner ca 200 gram
200 gram keso

Senare
Kesella 200 gram

Totalt under dagen gav det här
1823 kcal med följande fördelning:

Kolhydrater: 30%
Protein: 37%
Fett: 33 %

OBS! Träningen idag bestod av ett svettigt benpass följt av 30 min förbränning. Mitt program räknar ut att jag gjorde av med 385 kcal i motion (räknade benpasset som "styrketräning medel" 40 min, har INTE dragit av det på maten alltså! :)


1 kommentar:

  1. Haha jag tror nog det är lugnt för dig lilla flicka. Mest grönsaker och protein ju! :) Du verkar ha stenkoll!

    SvaraRadera