söndag 20 februari 2011

Får man va nöjd lite nu eller? ;)

Har de senaste dagarna gått runt och verkligen känt att jag gillar min kropp. Det är en ovanlig känsla och jag gillar den - mycket! Ska passa på att bara njuta av den känslan så länge jag kan för jag vet att det kommer dagar när man känner sig tjock, pluffsig och missnöjd igen. Känns inte alltid legitimt att känna sig nöjd eller tycka om sin kropp när man som jag väger över 65 kg men det skiter jag i för jag känner så!

Den här veckan är det fullt fokus på träningen som gäller. Jag kommer åka iväg nästa vecka igen som är sista bonusveckan, och kommer antagligen missa hela den veckans träning med tjejerna så nu gäller det att köra.

Kände mig gråtmild och knasig i humöret igår, ifs för att det händer en massa på det personliga planet men jag vet också att det har med missad träning att göra. Så jag längtar efter att komma igång och köra stenhårt igen. Rensa tankarna, göra mig av med negativ energi, få fokus rakt fram och känna endorfinerna pumpa i blodet och hjärnan!! :)

6 kommentarer:

  1. Härligt, det är klart man ska få tycka om sig själv! :)

    SvaraRadera
  2. Ja och vara nöjd med sin vackra välfungerande kropp med kurvor, muskler och fett!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att läsa, njut av känslan!

    SvaraRadera
  4. Tänk att ingen kan skriva: klart du ska va nöjd, du är ju skitsnygg och har en jättevacker kropp! Men det är väl att hoppas för mycket! ;)

    SvaraRadera
  5. Kanske för att det viktigaste är att du själv tycker det! Även om komplimanger aldrig är fel, trots att de handlar mer om självförtroende än om självkänsla. Så: Du är både fin och het ;-)

    SvaraRadera
  6. Tack söta du! Jag hade faktiskt tänkt ta bort den där kommentaren, den kändes lite barnslig. Du har så rätt i det här med självförtroende och självkänsla. Jag kopplar ofta saker till prestation och behöver öva på att tänka och känna att jag är bra oavsett vad! Fin och het är du med btw;!

    SvaraRadera