onsdag 20 april 2011

Veckomål och dagliga mål

 Tänkte gå igenom mina veckomål och dagliga mål för att få lite koll på hur bra jag skött dem och vad jag kan göra bättre!

 Mål 1: Att göra en bra planering varje vecka - tycker jag lyckats ganska bra med det här på senaste tiden gjort en plan som jag sen lyckats hålla! Jag tänkte mig 6 pass i veckan först men har nu sänkt till 5 ev 6 för att det inte ska bli "för mycket". Ibland får jag känslan av att det handlar mer om prestation och "måsten" än glädje och då blir jag vaksam. Har haft lite snack med J.A om det och han anser att träning främst ska vara kul och lustfyllt. Känner man motstånd mot att t.ex styrketräna en dag så är det bättre att köra ett konditionspass eller en klass! Allt för att behålla glädjen och motivationen.

Mål 2Att köra så hårt och intensivt jag kan när jag tränar! - Japp, det här kan jag med handen på hjärtat säga att jag gör varje gång. Jag stänger ute allt annat och går verkligen inför det jag gör till 100 %. Jag vill att det ska kännas där det ska och ett betyg på det är så klart träningsvärken efteråt vilken jag ständigt får på rätt ställen! :)
 

Mål 3: Att komma ihåg mental näring - Mental träning är för mig sånt jag gillar att göra och gör bara just för att jag gillar det. Det finns inga krav utan detta är bara lustfyllt. Sitta en stund i solen, prata med en god vän, skriva, gå på utställningar eller se en film. Jag försöker planera in sånt här så att det verkligen blir av. Här hämtar jag kraften till allt annat!

Mål 4: Att fokusera framåt på mitt mål genom mental träning och visualisering - Kan nog bli ännu bättre på det här. Jag har ju en målbild i huvudet på mig och min kropp och lite vad det är jag vill förändra som jag tror är sunt och möjligt! Sen har jag inspirerande bilder, som den på Jaimee Pressly hennes utstrålning och hennes fina mage! ;)

Mål 5: Att inte oroa mig utan satsa på att hitta lugnet och må bra i själen. (Oro och ångest äter muskler!) Mental näring hjälper mig med just detta! Jag försöker börja och avsluta dagen med positiva tankar och tala om för mig själv att jag duger och är bra precis som jag är och där jag är just nu!

Mål 6: Att lägga mig innan kl. 23 varje kväll.- Detta är jag sådär bra på. Ibland blir mina kvällar längre, men jag jobbar på det! ;)

1 kommentar: