torsdag 14 april 2011

Inget Påskfusk!

Nu har vi gått igenom alla träningspass och det är bara att köra på! 

Upplägget kommer alltså fortsättningsvis bestå av:

3 styrkepass i veckan: 
  1. Ben + mage (pyramidträning med kettle bells och bosu ball, mycket balans och förbränningsfokus!)  
  2. Bröst, triceps och axlar (cirkelträning)  
  3. Rygg och biceps (pyramidträning med balansboll)
    Mycket fokus på att förbränna samt att stärka min rygg och baksida! Jag är ju lite "framåtlutad" behöver liksom få tillbaka allting. Få en stoltare hållning så därför är det mer grejer för min rygg samt baksida kropp än framsida, känns bra och genomtänkt alltihop, I like!


    1 "crossfit-pass" i veckan. Kommer bli stentufft, jag fick höra lite om hur J.A ("Mördar-Jimmie") tänkt ut åt mig. Det var något om 2 km rodd och 2 km löpning och sen 25 av allt på tyngsta man kan tänka sig. Och detta ska vi köra första gången på tisdag MORGON! Jag kommer kräkas som en nygravid efteråt.


    2 förbränningspass i veckan typ power walk.


    + mitt älskade yoga-pass måndagar! Kan inte vara utan det. 

    Insåg just att detta innebär 7 träningspass i veckan! Måste nog snacka med J.A om det, känns som att crossfit nog borde räknas som förbränningspass. Jag behöver minst 1 vilodag.


    Nu är det snart PÅSK och jag ska åka iväg. Men jag har lovat J.A (och än mer viktigt MIG SJÄLV) att jag ska hålla mig till kostplanen och inte fuska! Det är ju bara så trist om jag inte får de resultat jag vill för att jag fuskat. Jag ska ha en dag då jag får sväva ut lite och det är självaste Påskafton! Men jag har tänkt att bara ha en halv utsvävardag. Så morgonen fram till lunch är samma som en vanlig dag (vilo- eller konditionsdag alltså). Sen på kvällen så får jag ta lite det jag är sugen på, typ något glas vin och kanske lite påskgodis! Nu är ni mina vittnen på att jag verkligen SKA hålla detta!


    När det gäller träningen så blir det ju gamla gymkedjan när jag är iväg som gäller och de har så vitt jag vet varken bosu boll eller kettle bells så jag får improvisera lite! Ska ta benpasset här uppe innan jag åker och det är ju det som har flest sådana moment. Det blir nog bra ska ni se!


    Kettle bells i fin färg!

    2 kommentarer:

    1. Skulle va skoj att träna med dig nån dag å se vad du pysslar med med dessa bollar och kettle bells :)

      SvaraRadera
    2. Ja men visst, säg till bara så kör vi ett pass ihop! Du kan säkert få en "prova-gratis-gång"! :)

      SvaraRadera