tisdag 5 april 2011

Här händer det grejer!

Idag körde jag rygg, biceps och vader med J.A. Vi använde balansboll, hantlar och gummiband och jag fick verkligen poängterat för mig hur viktigt det är att träna rätt för att undvika skador och "fel hållning". Tydligen behöver ryggen stärkas upp mer på mig eftersom jag är något ojämn då bröstmuskulturen är mer utvecklad. Sen är det rumpa också som ska stärkas mycket och det ser jag fram emot! ;)


Efter passet var det dags för mätning och vägning och jag hade väl inga direkt höga förväntningar. Har ju varit sjuk sen är jag ju van vid vecka efter vecka och månad efter månad av slit utan att det händer något på vågen så glatt förvånad blev jag när mätningen med calipern visade 2 mm minskning (vilket tydligen är väldigt bra på den här korta tiden) och vågen 2,5 kg minskning! 

Snacka om att få motivation att fortsätta! J.A var glatt förvånad han också han, har ifs gjort en ganska drastiskt kurva neråt när han räknat framåt de lite mer än 2 mån vi ska köra ihop och det är verkligen kul att han tror på mig. Nu finns risk att det går långsammare tror han men att jag svarar så här bra direkt på den nya kosten är ju verkligen ett bra tecken!

6 kommentarer:

  1. Åh va härligt! Bra kämpat Lina!

    SvaraRadera
  2. Tack, äntligen liksom!! :)I will stop at nothing! ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt!! Grattis, det förtjänade du verkligen!
    c

    SvaraRadera
  4. Tack ja kämpat har man ju gjort förr men nu verkar jag ha hittat ett sätt som fungerar för mig (peppar, peppar)!!

    SvaraRadera