torsdag 7 april 2011

Supertufft igår och det KÄNNS idag!!

Igår var det benpass igen med J.A! Det kändes tyngre än förra gången men balansen har blivit förvånansvärt bättre, jag klarade de där bosu boll-övningarna med kettle bells hyfsat bra faktiskt! Fattar inte hur kroppen kan lära sig så fort.


Detta är det tyngsta benpass jag någonsin kört och mitt emellan två pyramidmoment så säger J.A att vi nu ska göra en extragrej för att verkligen "maxa min förbränning". Det gick ut på att köra en hinderbana i stora salen som bestod av utfall, grodhopp(!), hopp upp på stepbräda, hopp på 1 ben etc. Jag avskyr att va en sån som ger upp men min kropp sa ifrån genom att den inte ville lyda och jag kände en brännande smärta i bröstkorgen så jag fick lägga av efter halva typ. Kände att jag kommer bli sjuk annars.  Man måste ju säga till ingen PT kan veta hur det känns i min kropp och när det är för mycket för mig. J.A var förstående och vi gick vidare till nästa pyramidmoment och därefter till mage. 

Illamåendet kom precis som sist mellan sista pyramidgrejen och magövningarna men jag pausade och drack lite och klarade mig sen igenom maggrejerna! Fick lite bättre kontroll på det där med hur man ska tänka när  man crunchar på bollen etc (upp med bäcken "svansen mellan benen" och superspänd mage som ska va så hård att man kan slå på den under tiden (vilket J.A gjorde) och sen riktigt krumma upp ryggen i en kort rörelse. 

Jag tog ut mig rejält igår och idag har jag ont speciellt i lår, rumpa och vader. Aj, aj!!


Idag hade vi "ute-dag" med projekt-teamet och jag är inte helt nöjd eftersom jag inte skötte maten idag (vi hade knytis). Har svårt att vara stenhård i vissa sådana situationer men jag ska bli bättre!! Men vi gick och gick i blåsten i flera timmar så lite lågintensiv träning har det allt blivit idag. Gött!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Bra det där han sa om magen, precis så ska det vara. Och det är typ ingen som gör så! Mage är sjukt jobbigt när man gör rätt. ;)

    Tycker det var bra att du sa ifrån. Känns det inte bra, så ska man lyssna på sin kropp. Han vet inte vad som händer där inne!

    SvaraRadera
  2. Ja men nästa gång ska jag klara allt! Om jag så dör på kuppen haha! Tanken är att sen när jag fått in alla passen ska jag köra dem själv och sen ska vi tillsammans köra cross-fit en gång i veckan. J.A sa "min crossfit" jag måste erkänna att jag är lite nervös för det. Tror jag kommer kräkas efteråt! ;)

    SvaraRadera