torsdag 28 april 2011

The Donnas = bra träningsmusik

Jag hade nästan glömt hur mycket jag älskar The Donnas. De är ett härligt ösigt hårdrocksband som verkligen motiverar en att kämpa lite extra. Att lyssna på Donnas medan man tränar gör en (läs: MIG) också på gott humör för de har så bra och roliga texter som får mig att fnissa till på löpbandet.


Utdrag ur några låtar:


Dirty Denim
"You look like you haven´t slept for an hour
You smell like you haven´t taken a shower
And your hair, is so dirty it makes you look like your thirty" (Woo min ålder haha man tänkte ju så när man var 18, att vara 30 var lika med att vara pensionär!)


Please don´t tease (Kul med lite omvända könsroller här. Det är tjejen som tycker killen är en "teaser" och så kan det ju också va, eller hur?)
 

"Baby, so you think that sometime maybe
We can go out, you don't have to be such a Boy Scout
What you're givin' is not enough
So baby I'll call your bluff


[Chorus]
'Cause you're just a tease
Baby, please don't tease
I'm getting down on my knees
Baby, please don't tease
C'mon and give it to me"


 Slutligen så får ni lyssna (och titta på videon till) min favoritlåt (tyvärr via länk, gick inte att få in den): 


Who Invited You



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar