lördag 16 april 2011

Bröst, triceps och axlar-passet!

Kom på att jag glömt att skriva om detta pass. Jag ska lägga in alla passen här också! 

Vi körde cirkelträning vilket innebär 1 övning för varje muskelgrupp (bröst, triceps och axlar) Varje set kördes 3 gånger och 10 reps. Så här såg det ut i onsdags!


Set 1x3
  • Bröstpress i multimaskinen på boll 36 kg x 10
  • Triceps fransk med hantlar på boll 5 kg (ska höjning till 6)x10
  • Sidolyft (axlar) på boll 5 kg höjning till 6)x10
Set 2x3
  • Bröstpress inåt i multimaskin på boll 32 kgX10
  • Rear (axlar) i multimaskin på boll 4kg
  • Dips (triceps) på bänk - Den här fick jag verkligen lära mig att göra rätt! Trixet är att vara nära, nära bänken så att man snuddar vid den med rumpan när man dipsar och sen INTE lyfta upp rumpan utan hålla ryggen helt rak! vet inte hur många gånger jag fick höra "INTE upp med rumpan!" av J.A. 
Set 3x3
  • Armhävningar (inga knän!:) 10 st
  • Triceps cable 27 kgx10
  • Rear drag till hakan (baksida axel tror jag) 46 kgx10
Därefter blev det en halvtimme på löpbandet fatburner programmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar