tisdag 5 april 2011

Lågintensiv träning och yoga

Ja man får väl säga att jag mjukstartat igång veckan med 1 timmes intervallträning på löpbandet i söndags "fat burner" programmet. Körde mellan 3,5 - 5,5% lutning i 6,4 km/h. Det kändes ändå trots att det är rätt stor skillnad från att köra mellan 10 - maxlutning som jag brukat göra tidigare. Men jag var ju lite svag i kroppen efter sjukligheten.


Igår blev det Yoga igen, och lite nya övningar inbakade i den. Tjejen som håller i passet är superpedagogisk och detaljerad när det gäller hur man ska göra och går runt och korrigerar. Tror det är en stor anledning till varför jag gillar passet så mycket, det och lugnet som kommer efteråt och håller i sig.


I eftermiddag blir det rygg och biceps med J.A! Han har utlovat ett hårt pass, hehe lika bra att komma igång ordentligt nu! Han hade inga fler tider men jag hoppas på någon avbokning i veckan. Vill köra benpasset med honom en gång till, det var som sagt lite vingligt med bosu bollen som jag inte är van vid + kettle bells! Undrar om det blir mycket sånt idag också?


Just nu sitter jag och knaprar i mig mitt mellanmål bestående av neutrala riskakor och lättkesella. Neutrala riskakor är lite sådär alltså. Funderar på vad de smakar egentligen? Just det - ingenting! :)

2 kommentarer:

  1. Duktig! :D Jag viiiiiiiiiiilll ocksåååååå yogaaaaaaa! Dregel. Haha. Och tro inte att jag glömt att vi ska hinna ses också, jag har dig i bakhuvudet hela tiden. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja så hårt som du kör så skulle nog yoga vara bra för dig emellanåt kanske som omväxling?

    Ja, jaa det måste vi! När, när, när? Nästa vecka kan jag!

    SvaraRadera