onsdag 27 april 2011

Allergi?

Knappt hemkommen från påskfirandet förrän jag börjar känna att något är på gång i kroppen IGEN!
Jag trodde först det var sömnbrist eftersom jag sovit i 3 timmar natten innan jobbet pga evighets bilfärd och långa bilköer vilket gjorde att vi kom hem mitt i natten.  Men sen märkte jag hur jag började känna mg mer och mer kraftlös. Jag bar några matkassar hem efter jobbet och kände hur det bokstavligen värkte i musklerna av det? Då börjar man undra lite! Sen hade jag planerat att träna men det var ju bara att glömma. Kroppen ville inte alls, den ville och vill överhuvudtaget inte något utom att ligga ner i horisontellt läge. Törstig är jag också och dricker och dricker mängder av vatten så jag springer på toa hela tiden. Eller efter ett tag vänjer man sig vid att inte gå så ofta men när man väl går så kissar man litervis.

Detta känns verkligen SÅDÄR nu efter påsk när jag inte kunnat träna så mycket. Kosten har ju skötts hyfsat bra, kanske inte helt klanderfritt eftersom det alltid blir knepigt när man bor hos andra men jag får nog ändå säga att jag klarat mig hyfsat bra denna godisspäckade högtid. 

Veckan innan påsk var exakt så som jag vill att en ultimat träningsvecka ska vara. Mina tre styrkepass samt 1 yogapass och ett riktigt fb-pass! Mer än så klarar jag inte. Hell jag har jobb och sköta och en fritid jag bryr mig om, tänker inte träna bort mitt liv. Det är något jag kommit fram till. Det är en fin gräns mellan glädje och att pusha sig själv med träningen och att det blir prestation och bara något kravfyllt. Jag har bestämt mig för att det måste vara roligt alltid tufft givetvis, men alltid roligt också!



1 kommentar:

  1. Att ha roligt är ett måste hihi.

    Krya allergin och berätta om det hjälpte med tabletter.

    SvaraRadera