lördag 9 april 2011

Det gäller att va kreativ!! :)

Ska fira min födelsedag idag med fest hemma hos föräldrarna (de har pensionat/spa med mycket plats för gäster och övernattning).

Eftersom jag inte hunnit med det bröst, triceps och axelpass jag tänkt få till den här veckan såg fick jag vara lite påhittig! Nere i källaren hos päronen finns ett bortglömt s.k gym med diverse hantlar och grejer. Jag tog det som fanns. En låg byrå fick t.ex agera bänk till bröstpressarna och kick-backsen till exempel! Poängen är att det ofta går att hitta lösningar när det gäller träning (för att inte tala om utomhus där man kan leka Rocky och använda träd, stockar m.m men tyckte det var lite för blåsigt idag ;). 


Så här såg mitt hemmasnickrade pass ut! Allt kördes 4 set med 5-8 kgs hantlar


  • Axlelpress 4 set 10-15 reps
  • Hantel flyes 4 set 10-15 reps
  • Triceps kick-backs 4 set 10-15 reps
  • Triceps lyft från bänk (vet inte vad de kallas) 4 set 10 reps
  • Bröstpress med hantlar 4 set 10-15 reps
  • Butterflyes 4 set 10-15 reps


Mage


  • Magrullare 3 set 10 reps
  • Roll ups 3 set 15 reps
  • Fällkniv med roation 3 set 10 reps
  • Jack knives 3 set 15 reps (på varje sida)
Därefter stretchade jag en lång stund, så skönt! Känner att jag är vigare efter yogan! En av de som jobbar bla som massör här kom ner och berömde mig och tyckte jag var duktig och så började vi prata om yoga och träning. Kul!! Nu är jag redo att festa ordentligt ikväll! (å nej jag menar inte supa mig redlös! ;)


Ha en härlig helg! 
Puss



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar