söndag 1 maj 2011

Tufft idag så jag e stolt!

Jag drömde mardrömmar inatt. Att jag åt massor av tårta och kokta ägg med majonnäs och att jag tänkte "det här får jag inte äta idag" men ändå så gjorde jag det för det var en massa andra saker som var viktigare just då. En kvinna som arbetar hos mina föräldrar var där och såg helt annorlunda ut. Hon såg ut som en i Buffy the Vampire Slayer som var lärarinna på skolan där men egentligen var en ond insekt som ville erövra unga oskulder (highschoolpojkar alltså) para sig med dem och sen bita huvudet av dem. Men i drömmen var hon snäll för hon var ju egentligen kvinnan som jobbar hos mina föräldrar. Det blev olustigt och förvirrande hur som helst så jag vaknade väldigt lättad över att det bara var en dröm.

Jag tog mig till gymmet och körde stenhårt mitt benpass som jag hade kvar den här veckan. Först var bosubollen upptagen så jag fick trampa på i crosstrainern tills tjejen som hade den var klar. Jag har haft bousbollen upp- och ner hittills men nu prövade jag att vända på den på den sista övningen och det gick faktiskt bra! Jag klarade att hålla balansen! Känner mig lite som Karate Kid när han står på stranden och gör de där balansövningarna på någon påle. Det är en liknande rörelse i den övningen långsam och kontrollerad.

Här ser ni rörelsen som lite liknar min balansövning! ;)

2 kommentarer:

  1. Haha vad konstig dröm. :) Bra jobbat med passet! Att du vände på bosubollen... stod du på mjuka sidan innan och så vände du på den nu och stod på hårda?

    SvaraRadera
  2. Ja exakt tidigare stod jag på den mjuka delen, vi började så.. men nu kändes det nästan lättare med den platta!?

    SvaraRadera