onsdag 4 maj 2011

Jobbigt idag

Man har ju alltid dagar som är jobbigare och svårare än andra och ofta känner jag att det bästa är att så gott man kan försöka fokusera på annat än just det som är jobbigt och tänka positivt. Men ibland så kan det också vara bra att få ut det jobbiga så att man kan ”börja om” och fylla på med det positiva! 

Så! För att jag ens ska klara av denna dag väljer jag att göra det här!

Det som gnager just nu är alltså:

  • Att jag aldrig känner att jag är bra nog
  • Att hur mycket jag än försöker och kämpar så känns det aldrig som det är tillräckligt
  • Att jag hela tiden jämför mig med folk som klarar mer
  • Att jag kände att jag inte klarade så mycket som jag ville igår på träningen
  • Att jag känner mig fel för att jag inte kan vara mer positiv och bra ”släppa saker
  • Att en person jag inte vill ha i mitt liv fortsätter gång på gång att komma tillbaka och själ en massa tid och energi
  • Att mitt jobb ofta känns fel för mig och jag vill hitta något som passar mig bättre

Snart nog kommer det  säkert ett positivt inlägg om allt som är bra och underbart i mitt liv men som jag tyvärr helt enkelt inte riktigt kan se just precis nu.


2 kommentarer:

  1. Du gör inget annat än kämpar och försöker ditt yttersta! Kämpa är du i ett nötskal. Men det kan också lätt bli en belastning när du aldrig får slappna av.

    Och vad händer med ditt jobb? Trodde du trivdes. :/

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland blir det fel belastning för psyket eller vad man ska säga. Måste koppla bort det ibland och bara göra saker som har med annat att göra OCH sluta jämföra mig. Ska på bio på torsdag, det är en bra sådan grej!

    Har fått en jättego kompis på jobbet nu! Vi lunchade idag, bara babblade om allt möjligt. Oj vad jag saknat det! Behöver sådana pauser under arbetsdagen. Nja alltså mitt jobb består till 85% av sånt som inte är min starka sida (administration, fakturering etc) och 15% av sånt jag är utbildad till och kan. Jag saknar ofta känslan av "det här gör jag skitbra, jag är på rätt plats".

    SvaraRadera