onsdag 4 maj 2011

Knäböj och löpning!

Ja det är de sakerna jag ska satsa mycket på nu fram till nästa mördarpass med Jimmie. Igår skulle vi göra knäböj med pålagd vikt i smithen och jag tyckte det var svårt att komma tillräckligt djupt ner med rumpan. Han hade visserligen lagt på väldigt tungt men fick ju lassa av eftersom jag inte riktigt fixade det. Sen satte vi en bänk där som jag skulle nudda med rumpan för att säkerställa att jag kom tillräckligt djupt ner. Avskyr  när jag inte klarar det jag vill!  Kan bli tårögd och arg på mig själv då. Lyckades kontrollera mig som tur var DÅ men har ju grämt mig över det hela dagen idag typ.  Sen var det ju de där 2 km löpning som var inbakade i passet. Har ju inte satsat på löpning på ett tag utan mer på styrkan så det gick ju men det var med stor ansträngning.

Men idag så sprang jag lite efter styrketräningen, typ gick på lutning i 10 min sprang 10 gick på lutning i 5 min och sprang de sista 5min. Det roliga var att jag kände att det var KUL! Det gav en mersmak så nu ska jag köra springintervaller så mycket jag orkar i fortsättningen. OCH träna på de där sabla knäböjen.


Så här djupt ska man ju komma när man gör knäböj!!


Jag körde annars rygg, biceps och vader idag. Pallar inte skriva ner, ska snart skriva in alla pass uppe under "träning och kost". Ökade på lite på vikter bara.

En helt annan sjukt kul grej var att en invandrarkille på gymmet hade en t-shirt med svensk flagga på, det var väldigt coolt tyckte jag just för att han bar upp den så kaxigt. Gillar sånt! Ta tillbaka symboler från äckliga SD:are och andra. Han är väl lika svensk som någon annan? Tycker man ska ta tillbaka andra symboler också som hakkorset t.ex varför ska nazisterna få ha det? Det är ju en indisk solsymbol från början.

2 kommentarer:

  1. Skitbra med springintervaller! :D

    Knäböj är knepigt. Det är de riktiga tuffingarna som går så djupt som den sista bilden, typ ännu djupare. Jag väljer att hamna ungefär som bild 3, för annars klarar inte min rygg tyngden (mina ben är starkare än min skinny rygg). Men det tar ju i alla fall, bara att man får med ännu mer av muskeln om man kör djupt som satan. Jag har sett en del som hamnar nånstans mellan bild 1 & 2, och sen skuttar upp igen. Det tycker jag är ganska meningslöst däremot!

    Kämpa på och våga! Fördel med smithen är att du alltid kan haka fast och krypa ut under stången om det inte går!

    SvaraRadera
  2. Ja..tror det ligger mycket i det du säger "att våga". Jag vågade inte riktigt trots smithen och trots att Jimmie sa att han skulle hjälpa till. Det är nog väldigt psykologiskt med sånt. Jag ska klara det framöver! :)

    SvaraRadera