tisdag 3 maj 2011

Vätska i kroppen ändå fettminskning!!

Idag var det hårt förbränningspass med J.A. Jag sov bara några timmar inatt och har inte känt mig i någon vidare form idag men jag körde på så mycket jag orkade. Vi hann inte genomföra hela passet eftersom en hel del förklaring och test av vikter (vikterna ska vara så tunga att jag nästan inte orkar och måste pausa men målet är att jag ska klara så många som möjligt helst 25 reps av varje. Klarar jag inte 25 så kör jag så många jag orkar och pausar en liten stund och fortsätter upp till 25.

MördarJimmie behöll schemat eftersom detta är ett pass vi ska köra ihop varannan vecka. Men det jag kommer ihåg:

  • Rodd 2 km
  • Knäböj i smith 25 st m pålagd vikt
  • Frivändningar
  • Chins i maskin 25 st
  • Löpning 2 km
  • Bänkpress 25 st
  • Biceps i "dra-upp-maskin" 25 st
  • Triceps i "dra-upp-maskin"25 st

Sen var det dags för vägning och mätning och jag väntade mig inte så mycket eftersom jag känt mig så himla svullen i kroppen igår och idag pga kvinnogrejen. Mycket riktigt så stod vikten stilla! MEN fettet hade minskat!! Nu har jag totalt minskat 10 mm i calipermätningen vilket J.A fortsätter säga är väldigt BRA! Jag fortsätter ligga under i kurvan han gjort. Han sa under calipermätningen att jag hade "väldigt mycket vätska i kroppen" så viktstillaståendet beror alltså på vätskevikt. Så nästa gång lär det synas på vågen också. HÄRLIGT!!!

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Härligt!

    Men jag fattar inte riktigt... Det där var allt på ett pass som du menar va? så 4km cardio och resten styrka? TUNGT!

    SvaraRadera
  2. Ja precis så! en mix av cardio och styrka. Tanken är att göra det på tid och utvecklas så att man gör allt snabbare samt orkar fler reps per gång allt för att öka förbränningen till max!

    De jag skrivit är alla övningar som jag kommer ihåg, han behöll ju schemat. Vi hann inte med alla övningar dels för att allt behövde förklaras och gås igenom samt eftersom jag inte var i form för att köra så snabbt, men det ska det bli ändring på till nästa gång!! :) Kul med utmaningar!

    SvaraRadera
  3. phu vilket pass!!! Shit va stark du är som klarar detta!! :) Har du två pt? A.J och Jimmie?

    SvaraRadera
  4. Nej jag har en PT J.A men kallar honom MördarJimmie ibland! ;)

    SvaraRadera
  5. Ah då förstår jag. Och shit vilket pass! Riktigt tung träning.

    Skitcoolt, det skulle jag också vilja testa någon gång. Såna där chins och grejer är ju skitbra att testa styrkan i, så man verkligen ser hur man utvecklas gång till gång. Gör du massa sånt där, så kan du göra chins utan maskin sen! :D Det skulle jag vilja klara, men du hinner nog först! ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, tanken är att vi ska köra detta pass varannan vecka ihop. Å ja, jag vill verkligen lära mig göra riktiga chins, vore så coolt! Sa det till Jimmie igår och han sa att han bara hade två tjejer som kunde det men att om jag fortsätter som jag gör så kommer jag klara det också! :D

    SvaraRadera