onsdag 17 augusti 2011

Viktväktare!

Jag har ju glömt att nämna att jag anslutit mig till viktväktarna! Detta gjorde jag innan semestern, gick då ner några kilo som jag sedan gått upp under semestern igen. Nu har jag åter börjat använda deras pointsprogram för att hålla koll på vad jag äter. 29 points om dagen ska jag äta och utöver det får man veckobonuspoäng (så man kan gotta till det lite extra på helgen t.ex;) och även extra poäng när man tränar som man kan välja om man vill utnyttja eller inte. Det är väldigt intressant och man får ganska snabbt bra koll på vad man kan äta mer eller mindre av. Alla grönsaker och frukter innehåller 0 points t.ex. Gjorde en skrämmande upptäckt i måndags, jag hade då köpt en påse "nötmix" 50 gram bestående av nötter och bär, tänkte att det väl kunde fungera som ett bra mellanmål, kollade poängen lite senare och blev chockad: 10 points innehöll den lilla påsen!

Imorgon ska jag gå och väga mig och bli lite peppad på ett VV-möte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar