söndag 14 augusti 2011

Igång igen tack vare kettlebells!

Då är jag tillbaka igen efter någon månads uppehåll från träning och ännu längre tids uppehåll från den här bloggen. Kraschade lite ju, det blev för mycket press på mig själv med alla möjliga saker ett tag men har nu äntligen hittat tillbaka till träningsglädjen igen och det är mycket tack vare ett helt nytt program där jag använder kettlebells!

Idag gick jag till gymmet här på Hornsgatan för första gången på 5 veckor (har tränat i Malmö på min semester) och kände knappt igen mig eftersom de har renoverat om och skapat flera stora danssalar i mitten av lokalen. Det är tydligen gänget från Bounce som har något samarbete med World Class och nu heter gymmet House of Shapes och ska vara mer dansinriktat. Som tur var så fanns avdelningen med fria vikter och kettlebells kvar så jag kunde köra där. Jag körde alltså mitt tredje kettlebells pass för veckan nu idag. Använde mest 8 - 10 kgs bells. Blev genomsvettig och pulsen gick upp rejält som vanligt. Jag avslutade med backintervaller till bra musik och riktigt pumpade ut mig själv i 30 min, så skönt! En himla tur var det att jag hade en lång tröja att knyta runt midjan på vägen hem eftersom jag var så genomblöt av svett att det såg ut som jag kissat på mig.

Mitt kettlebells pass (hittade faktiskt lite bra klipp på youtube så ni som är intresserade kan kolla in lite mer).

  • Sving med två-handsfattning 20 x 2
  • Sving med en-handsfattning 20 x 2
  • Vändning Bu 15 ggr/sida x 2 (fast jag lyfter inte upp också som hon gör, kanske ska börja med det!)
  • Djupa benböj med kettlbell 15 x 2 (här använder jag en kettlebell som jag håller nära kroppen mot bröstet)
  • Utfall med kettlebell 15 x 2 (använder en kettlebell här också precis som i benböjen)
  • Tvåhandsryck 15 x 2 (vet inte vad han snackade om i början tabata vad?)
  • Benböj på en fot 10 ggr/sida x 2 (balansövning, hittade inget klipp på detta)
  • Benböj raka armar över huvudet minst 20 x 2 (samma som benböj men utan vikt bara händerna rakt över huvudet)
  • Situps/magövningar varierade












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar