onsdag 17 augusti 2011

Dagens träning

Var såå trött idag och hade huvudvärk men kämpade mig igenom ett benpass! Det tog 50 min och efter det kände jag mig för trött för att köra kondition så nu har jag en 40 min promenad eller liknande över tar den imorgon efter jobbet eller till helgen tänkte jag!

Bestämde mig för att ta benpasset idag istället för på fredag eftersom jag ska köra kettlebells på söndag och benen kan behöva vila lite innan dess, mycket benträning där nämligen.

Jag körde triset idag dvs tre olika övningar direkt efter varandra därefter liten paus 3 set och 10 reps av varje övning. Detta är bra för att få upp pulsen och inte använda så mycket tid att "vila" mellan!

  • Benpress triset med
  • Djupa benböj med kettlebell och 
  • Utfall med kettlebell
  • Leg extension triset med 
  • Leg curl och 
  • Utfall i benpressen
  • benlyft med klapp på bänk (bonusövning) 
Mage - pyramidträning dvs man lägger till övningar tills man gör alla i en följd sen tar man bort en åt gången, det innebär att man gör alla övningar fyra gånger och att pulsen går upp.

  • Abdominal crunch i maskin
  • Indrag på stor pilatesboll
  • Omvänd knän mot boll
  • Crunches på boll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar