tisdag 16 augusti 2011

10 timmars träning i veckan - så här ska jag göra!

Hörde från en vän som tränar mycket att man om man har ett stillasittande jobb så bör man komma upp i 10 timmars träning/motion i veckan. Så nu har jag gjort en liten plan för hur jag ska kunna uppnå detta! Varje dag går jag i rask takt till jobbet vilket tar ca 20 min alltså 40 min totalt fram- och tillbaka. Utöver denna "vardagsmotion" tänkte jag köra varierad träning på gymmet bestående av styrketräning (kettlebells och strykepass som går igenom kroppen), ev. klasser och kondition 4 ggr/vecka där varje pass är minst 1, 5 timme dvs 90 min. Lägger jag till en promenad i rask takt på minst 40 min så är jag voilá, uppe i 10 timmar!

Alltså:

  • Promenader till och från jobbet: 3 timmar och 20 min/vecka
  • Gympass á 90 min/gång x 4 = 6 timmar/vecka
  • Helgpromenad = 40 min/vecka
Totalt = 10 timmars motion i veckan!

OBS! Se sidokolumnen till vänster där jag uppdaterar med hur träningen ser ut vecka för vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar